Film Review // The fault in our stars

Het boek staat al langere tijd op mijn ‘to-read’ list, maar toen ik de trailer zag sloeg ik mijn ‘eerst lezen, dan kijken’ voornemen in de wind en maakte een afspraak met een vriendin om eens lekker met een doos zakdoekjes naar de bioscoop te gaan. En die zakdoekjes hebben we zeker nodig gehad!

Een korte samenvatting:
Hazel en Gus zijn twee tieners die een wrange humor, een minachting voor het conventionele en de liefde delen. Ze hebben elkaar ontmoet bij een praatgroep voor kankerpatiënten. Hun relatie is des te wonderbaarlijker gezien het feit dat Hazels andere constante metgezel een zuurstoftank is en Gus vaak grappen maakt over zijn beenprothese. Gebaseerd op het boek De Weeffout in onze sterren van John Green.
Bron: FilmVandaag.nl

The fault in our stars heeft mij tot het einde weten te boeien, en wie naar deze film gaat stopt beter haar tas vol met zakdoekjes, want die ga je zeker nodig hebben! We volgen Hazel en Gus, die na een ontmoeten bij een praatgroep, verliefd op elkaar worden. Als Hazel een uitnodiging krijgt om naar Amsterdam te komen om haar favoriete schrijver te ontmoeten doet ze dit meteen, ondanks haar ziekte.

De film is enorm realistisch in beeld gebracht. Het gaat om twee tieners, dus er is niet overdreven veel romantiek, echter hebben ze zeker wel hun schattige momenten. Als het tweetal slecht nieuws krijgt, beginnen de tranen te lopen, en is het bijna onmogelijk om op te houden. De woede, verdriet, maar ook het feit dat je van elke dag moet genieten, en hoe moeilijk het is om te leven, ik voelde de emoties die op het grote doek gespeeld werden.

The fault in our stars is een film die je mee neemt op reis tot het bittere eind, en waarvan ik geen seconde heb willen missen. Deze film is een echte aanrader!

Over roseary

Meisje / 22 jaar / Fotografie / Blogger / SCW / Relatie
Dit bericht werd geplaatst in Media. Bookmark de permalink .

2 reacties op Film Review // The fault in our stars

  1. Kirsty zegt:

    Dit lijkt me een hele mooie, maar ook erg heftige film! Ik moest al bijna huilen van de trailer haha!

  2. xbeautystars zegt:

    Ik ga de film ook nog kijken en nu heb ik er zoveel zin in!
    http://beautyster.blogspot.be/

Geef een reactie

